İstanbul Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü'nün "İşlem Takip Kartları" konulu yazısında; "Bağlantı Gümrük İdarelerimizde yetkisiz iş takiplerinin önlenerek konu ile ilgili olarak oluşabilecek suistimallerin önüne geçilebilmesini teminen, belirli bir plan dahilinde ve aşamalı olarak, gümrük hizmet binalarına giriş ve çıkışlarda turnike sistemlerinin kurulması ve bu turnikelerde kullanılmak üzere gümrük idarelerinde doğrudan ve dolaylı temsil yoluyla iş takibi yapacak kişilere dağıtılacak şekilde akıllı kart özelliği bulunan giriş kartlarının basılması öngörülmektedir.
Bahsi geçen uygulama ilk olarak 2 Mayıs 2017 tarihinde Erenköy Gümrük Müdürlüğünde öncelikle Gümrük Müşavirleri ve Müşavir Yardımcılarını kapsayacak şekilde başlatılacak olup, doğrudan temsilciler, stajyerler ve gümrük işlem takip kartı sahibi kişiler de aşamalı olarak uygulama kapsamına alınacaktır. Atatürk Havalimanı Kargo, Ambarlı, Halkalı, Haydarpaşa, Pendik ve Sabiha Gökçen Havalimanı Gümrük Müdürlüklerinde de 2017 yılının Temmuz ayı itibariyle söz konusu uygulamanın başlatılması; diğer Gümrük Müdürlüklerinin de ikinci aşamada söz konusu uygulama kapsamına dahil edilmesi planlanmaktadır. Bu itibarla, Gümrük Müşavirleri ve Müşavir Yardımcılarının akıllı kart basımlarının yapılabilmesi için gerekli bilgilerin ekte örneği gönderilen tabloya işlenmek suretiyle, aşağıda bilgileri belirtilen hesap numarasına 20 TL olan kart ücretinin ödendiğine dair dekont, 1 adet vesikalık fotoğraf ve Gümrüklerde İş Takibi Bilgi Formu ile birlikte toplu olarak 20.03.2017 tarihine kadar doğrudan Bakırköy Tasfiye İşletme Müdürlüğüne gönderilmek üzere Derneğimize ulaştırılması gerektiği" Bildirilmektedir.
Hesap No 135178985125 IBAN: TR18 0025 3313 5178 9851 25