"Bir Devlet ki! Gümrük işlerini, vergilerini, ülkenin ve milletin ihtiyaçlarına göre düzenlemekten alı konulmuştur. Böyle bir devlete elbette bağımsız devlet denemez."

Sınav Kaygısını Yenebilmek

Tarih: 9.09.2013 16:01:00 - Görüntülenme: 264

Ortaya çıkan bu duruma ‘’aşırı sınav kaygısı’’denilir. Bu kaygı konsantre olamama, okuduğumuzu anlayamama, dağarcığımızda bulunan bilgileri hatırlayamama gibi belirtiler oluşturmaya başlar.Bu durum bazılarımızda,konuları çalışmayı bırakma,sınavı bırakma ve sınava girmekten vazgeçme gibi davranışsal tepkiler oluşturabilir.Bu tür önemsememe ve erteleme davranışlar sergilemek sınav öncesi ve esnasındaki iyi performansımızın önünde büyük ve önemli bir engeldir.



Bu yüzden öncelikle ‘’bu sınavda başarılı olamayacağım’’düşüncesini taşımak yerine daha gerçekçi ve olumlu düşünceler inşa ederek,’’bu sınavda başarılı olabilmek için elimden gelenin en iyisini yapacağım’’tarzında söylemler oluşturmalıyız. Vizyon oluşturmalı, oluşturduğumuz vizyon doğrultusunda hedefler belirlemeli, aşırı sınav kaygımızı kontrol altına almalıyız. Dikkat ve konsantrasyonumuzu en üst seviyede tutarak, rutin çalışma teknikleri oluşturmalıyız. Çalışmalarımızı sınavdan çok uzun zaman önce, geniş zamanlı bir programa yayarak başlatmalıyız. Çalışma programını sınava 1-2 ay kala gibi bir zamanda başlatmak aşırı sınav kaygısına yol açabilecektir. 



Sınav kaygısını iyi yönetebilmek veya oluşan aşırı sınav kaygısını yenebilmemiz için, çalışma teknikleri , genel ve sair düzenlemelerin yanında ek olarak egzersiz yapmalı ve düzenli beslenmeliyiz. Bizi çalışmalarımızdan alıkoyacak kişi ve olaylardan uzak durmalıyız. Motivasyon ve performansımızı arttıracak kişilerle sohbetler etmeli, pozitif uğraşlar edinmeliyiz. Düzenli olarak konularımızı çalışmalı ve asla ama asla ertelememeliyiz. Önce inanmalı, sınav kaygımızı yönetmeli ve yaptığımız programa uyarak çalışmalı, çalışmalı, çalışmalıyız. Herkese başarılar diliyorum.....


Son Yüklenen Diğer Haberler