Bu  kapsamda bugün Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, Garanti Belgesi  Yönetmeliği ile Tanıtma ve Kullanma Kılavuzları Yönetmeliklerinin  yürürlüğe girdiğini belirten Yazıcı, ikincil mevzuat çalışmalarının tamamlanması ile birlikte tüketicilerin yeni haklara kavuştuğunu kaydetti.
 
 Bu kapsamda, tanıtma ve kullanma kılavuzuna ilişkin yeni düzenlemeler  yapılarak satıcılara, tüketicileri doğru bilgilendirmeye yönelik  yükümlülükler getirildiğini ifade eden Yazıcı, şu bilgileri verdi:
 "Mevzuatta “Kullanıcı ara yüzü” tanımı yapılmıştır. Buna  göre malın kullanıcı ara yüzünde (dijital ekran) yer alan bilgilerin  Türkçe olması zorunluluğu getirilmiştir. Bu şekilde tüketicilerimizin  satın aldıkları malları doğru ve daha verimli kullanmaları, dolayısıyla  maksimum faydayı elde etmeleri sağlanmış olacak. ‘Emniyet kemerinizi  takınız', 'Çocuk koltuğu kullanırken hava yastığını kapatınız' gibi  malın güvenli kullanımına ilişkin bilgilerin yabancı dilde verilmesi  tüketicilerin can ve mal güvenliği için güvenlik riski oluşturmaktadır.  Bu nedenle, malın güvenli kullanımına ilişkin her bilginin, malın  üzerinde de yer alması halinde, yazılı ve sesli ifadelerin Türkçe olması  zorunluluğu getirilmiştir."
 
 -Garanti Belgelerinde Düzenleme
 Garanti belgesinin tüketicinin haklarını bilmesine hizmet edecek şekilde hazırlandığını ifade eden Yazıcı, "Garanti  belgelerinden Bakanlık onayı kaldırılarak bu alandaki bürokrasi ortadan  kaldırılmıştır. Garanti belgelerinin Bakanlıktan onaylatılması şartı  kaldırılarak bürokrasinin azaltılması yolunda önemli bir adım  atılmıştır" ifadelerini kullandı.
 Üretici ve ithalatçıların garanti belgesi düzenlemeye devam edeceğini ancak bunu Bakanlıktan onaylatmayacaklarını belirten Bakan Yazıcı, "Bu  belgelerde tüketicinin satın aldığı mala, üretici, ithalatçı ve  satıcıya yönelik bilgiler ile tüketicinin hakları yer alacaktır.  ?Bakanlık, bu belgenin düzenlenip tüketicilere verilip verilmediğini  kontrol edecek ve verilmemesi halinde firmalara yaptırım uygulayacaktır" değerlendirmesinde bulundu.
  
 - "Tüketicinin Seçimlik Haklarını Kullanması Kolaylaştırıldı"
 Bakan Yazıcı, tüketicinin seçimlik haklarını  kullanmasının kolaylaştırıldığını ifade ederek, satın alınan malın  garanti süresi içinde tamir edilmesine rağmen, tekrar arızalanması  halinde tüketicinin diğer seçimlik haklarından istediğini  kullanabileceğini bildirdi.
  
 Tüketicilerin satın aldığı mallarla ilgili satış sonrası servis  hizmetlerine kolay bir şekilde ulaşmasının amaçlandığını kaydeden Yazıcı, satış sonrası hizmetlere hızlı ve kolay bir şekilde ulaşılması için  Bakanlıkça belirlenen sayıda servis istasyonu kurma ve malın kullanım  ömrü süresince servis hizmeti verme zorunluluğunun devam ettiğini  belirtti.
 
 6502 sayılı Kanunla ilk defa özel servislere de verdikleri hizmetten sorumlu olma yükümlülüğü getirildiğini hatırlatan Yazıcı, şöyle devam etti:
 "Buna göre herhangi bir markanın yetkili servisi olmayıp,  özel servis olarak hizmet veren servis istasyonları da verdikleri  hizmetten dolayı tüketicilere karşı sorumlu olacaklardır. Servis  istasyonları, kendilerine teslim edilen arızalı mallar ile ilgili olarak  malın teslim alındığına dair teslim fişi, ayrıca malın onarımı  tamamlanınca yapılan işlemleri ve ücretini gösteren bir de servis fişi  düzenleyeceklerdir. Bu şekilde, malın onarımına ilişkin yaşanabilecek  ihtilafların da önüne geçilmiş olacaktır."
http://www.gtb.gov.tr/haberler/tuketicinin-korunmasi-hakkinda-kanunun-yururluge-girmesinin-ardindan-ikincil-duzenlemeler-hayata-gecmeye-basladi